Kontenery w ruchu

Unia dofinansuje budowę terminali i zakup taboru do przewozu kontenerów kwotą 1,1 mld zł. Minimum drugie tyle firmy dołożą z własnej kasy.

Publikacja: 18.11.2018 20:00

Kontenery w ruchu

Foto: Adobe Stock

Transport intermodalny, czyli przewóz realizowany przy wykorzystaniu co najmniej dwóch środków transportu (najczęściej dotyczy kontenerów), rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie. O ile w 2010 r. kwartalnie przewożono w ten sposób około 1 mln ton ładunków, o tyle w tym roku jest to cztery razy więcej. Już niemal standardem jest, że co roku rosną o kilkanaście procent.

– W Polsce ruch kontenerowy jest generowany w dwóch głównych strumieniach. Pierwszy z nich to przewozy kontenerów przypływających do trójmiejskich terminali – Deepwater Container Terminal Gdańsk oraz do Baltic Container Terminal w Gdyni – w głąb kraju oraz, oczywiście w znacząco mniejszej skali, ruch eksportowy w przeciwnym kierunku – mówi Daniel Ryczek, dyrektor handlowy grupy OT Logistics. Dodaje, że drugi strumień to przewozy tranzytowe z Chin do Polski, głównie do Łodzi, i do Europy Zachodniej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Polska Grupa Lotnicza ma nowego prezesa. Jest spoza branży
Transport
LOT ogłosił nowe połączenie. Od jesieni poleci do Marrakeszu
Transport
W PKP Cargo odstąpiono od „porozumienia walentynkowego”
Transport
Boeing gorączkowo szuka gotówki. Znów się wyprzedaje
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei