Linie zarabiają nie tylko na biletach. Reklamodawcy kuszą LOT

Od lipca we flocie LOT lata embraer z reklamą Grześków. A na pokładach samolotów pasażerowie dostają wafelki produkcji kaliskiego Coliana. Dla przewoźnika to poważna decyzja biznesowa.

Aktualizacja: 15.07.2019 10:53 Publikacja: 14.07.2019 21:00

Grześki na kadłubie maszyny LOT. Wkrótce będzie kolejny tak pomalowany samolot, potem śliwka nałęczo

Grześki na kadłubie maszyny LOT. Wkrótce będzie kolejny tak pomalowany samolot, potem śliwka nałęczowska

Foto: materiały prasowe

LOT nie ujawnia wartości kontraktu z Colianem, w ramach którego wkrótce jeszcze jeden embraer ma być pomalowany w wafelki, a trzeci w śliwkę nałęczowską (którą również produkuje Colian). Wiadomo jednak, że taka polityka jest popularna wśród przewoźników.

Linie lotnicze zarabiają bowiem nie tylko na przewozie pasażerów i towarów. Ważna część ich przychodów to tzw. przychody dodatkowe, czyli np. opłaty za bagaż, wpływy ze sprzedaży na pokładzie czy właśnie reklamy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Transport
Kolej Dużych Prędkości wprowadzi Polskę do europejskiej kolejowej ekstraklasy
Transport
Nowa droga ekspresowa S52 połączy Kraków z Bielsko-Białą. GDDKiA ogłosiła przetarg
Transport
Linie lotnicze wracają do Izraela. Zawieszenie broni zaczyna działać
Transport
Donald Tusk ostrzegł przed rosyjskim sabotażem lotniczym. O co mu chodziło?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Transport
Potężne opóźnienia pociągów. Kolej sparaliżowana przez warunki pogodowe
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego