Chiny już osłabiają polskie porty

Port Gdańsk utrzymał wzrost, ale przeładunki w terminalach kontenerowych w 2015 roku znacznie zmalały.

Aktualizacja: 18.01.2016 06:29 Publikacja: 17.01.2016 21:00

Spowolnienie gospodarcze w Chinach i rosyjskie embargo uderzają w polskie terminale kontenerowe. W 2015 roku terminal DCT Gdańsk, jeden z największych na Bałtyku, po raz pierwszy od uruchomienia w 2007 roku zmniejszył ilość przeładowanych kontenerów – o jedną dziesiątą w porównaniu z najlepszym rokiem 2014. Jeszcze mocniej, bo o jedną czwartą, spadły przeładunki kontenerów w terminalu BCT w Gdyni. W sumie przeładunki we wszystkich polskich terminalach kontenerowych skurczyły się w ubiegłym roku o około 13 proc.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Boeing czeka w tym roku reset. Bo może być już tylko lepiej
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Transport
Turkish Airlines mają poważny problem. To pluskwy w samolotach
Transport
Brukselo! Zreformuj transport lotniczy! Manifest szefa Ryanaira
Transport
Niemieckie rządowe samoloty będą jak fortece. Pomoże Izrael
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Transport
CPK za 131,7 mld złotych. Lotnisko ruszy w 2032 roku, razem z szybką koleją
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay