SKÓRA, W KTÓREJ ŻYJĘ PEDRO ALMODÓVARA w TVP

Robert Ledgard jest znanym chirurgiem plastycznym, który pracuje nad wyhodowaniem sztucznej skóry ludzkiej, odpornej na poparzenia.

Aktualizacja: 07.09.2012 10:00 Publikacja: 07.09.2012 08:43

Skóra, w której żyję

Skóra, w której żyję

Foto: Gutek Film

Badania prowadzi w laboratorium, znajdującym się w jego luksusowej posiadłości. Wynikami dzieli się ze środowiskiem medycznym na sympozjum, jednak koledzy po fachu mają poważne wątpliwości co do etycznej strony jego eksperymentów, opartych na inżynierii genetycznej. Nie wiedzą oni jednak najgorszego: królikiem doświadczalnym Ledgarda jest kobieta, którą lekarz więzi w swoim domu. Pewnego dnia, pod nieobecność gospodarza, jego gospodyni Marilia wpuszcza do rezydencji swojego dawno niewidzianego syna. Mężczyzna szybko odkrywa tajemnicę.

Zobacz galerię zdjęć

Wkrótce okazuje się też, co skłoniło lekarza do podjęcia upiornego procederu – jego żona, ciężko poparzona w wyniku wypadku drogowego, popełniła samobójstwo. Cała historia jednak ma źródło w innej tragedii, która spotkała Roberta Ledgarda kilka lat wcześniej. Reżyser Pedro Almodóvar, który zawsze zaskakiwał nieokiełznaną wyobraźnią, nie zawiódł i tym razem.

„Skóra, w której żyję" to film z autentycznym dreszczykiem, prowadzący widza przez kolejne kręgi piekła i mylący tropy po to, by doprowadzić w końcu do szokującego finału. W roli głównej wystąpił niezawodny Antonio Banderas, któremu towarzyszy zjawiskowa Elena Anaya. Obraz został nominowany do Złotej Palmy i Złotego Globu oraz nagrodzony BAFTĄ.

SKÓRA, W KTÓREJ ŻYJĘ | THRILLER | HISZPANIA 2011 | REŻ. PEDRO ALMODÓVAR | WYK. ANTONIO BANDERAS, ELENA ANAYA

Telewizja
„The Last of Us” bije rekord w Ameryce, a zagrożenie rośnie
Telewizja
„Duduś”, który skomponowała muzykę „Stawki większej niż życie” i „Czterdziestolatka”
Telewizja
Agata Kulesza w akcji: TVP VOD na podium za Netflixem, Teatr TV podwoił oglądalność
Telewizja
Teatr TV i XIII księga „Pana Tadeusza" napisana przez Fredrę
Telewizja
Teatr TV odbił się od dna. Powoli odzyskuje widownię i artystów