"Die Welt": Młodzi Polacy na rauszu

„Die Welt” opisuje w internetowym wydaniu nową, polską klasę średnią. Charakteryzuje ją „posrebrzanie świadomości” oraz „konsumencki rausz”. Polscy konsumenci wolą fantazję niż rzeczywistość, pisze gazeta.

Aktualizacja: 22.03.2015 15:46 Publikacja: 22.03.2015 15:25

"Die Welt": Młodzi Polacy na rauszu

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

„Drogie samochody, markowe ubrania, domy z recepcją i konsjerżem: nowa klasa średnia w Polsce chętnie pokazuje, co ma. Cena symbolów ich statusu jest jednak wyższa, niż zarobki większości Polaków. Cieszą się z tego banki", tak zaczyna się artykuł poświęcony młodym Polakom.

Autorka artykułu nie analizuje, lecz posługuje się konkretnymi przykładami. Jednym z nich są garaże luksusowych warszawskich osiedli, np. 10-tysięcznego Miasteczka Wilanów, gdzie niemal codziennie nowi lokatorzy wprowadzają się do nowych domów. „Dobrze ubrane kobiety i męzczyźni opuszczają rano podziemne parkingi i jadą do pracy szeroką, asfaltową drogą. Jeszcze kilka lat temu były tu pola, po których skakały zające i spacerowały bażanty", pisze „Die Welt".

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Społeczeństwo
Długoterminowa prognoza pogody od lutego do maja. IMGW przewiduje sporo anomalii
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Społeczeństwo
Sondaż: Jak zmieniło się nastawienie do Ukraińców? Wiemy, co uważają Polacy
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy chcą powrotu kontroli na granicach w UE
Społeczeństwo
Zmiana czasu na letni 2025. Kiedy przestawiamy zegarki?
Społeczeństwo
Niemcy zmieniają prawo, migranci zostaną w Polsce