Do udziału w postępowaniu konkursowym na stanowisko zastępcy dyrektora przychodni w ZOZ zgłosiło się trzech kandydatów. Konkurs przeprowadzała 12-osobowa komisja. Na posiedzenie, podczas którego miały się odbyć rozmowy kwalifikacyjne, stawiło się dziesięciu członków komisji i jeden kandydat, który uzyskał głosy wszystkich obecnych. Pozostali kandydaci otrzymali zero głosów.
Po opublikowaniu informacji o wyniku konkursu jeden z dwóch przegranych kandydatów złożył wniosek o stwierdzenie nieważności konkursu z powodu niepowiadomienia go o terminie posiedzenia komisji. Dyrektor ZOZ odmówił, uznając, że wystarczyło powiadomienie ustne podczas składania dokumentów, co potwierdziła na piśmie jedna z pracownic. Przegrany uczestnik konkursu zaskarżył odmowę do WSA w Gliwicach.
Czytaj także: Konkurs na dyrektora szkoły podstawowej – jakie ograniczenia?
W aktach postępowania konkursowego brak dowodów powiadomienia kandydatów na stanowisko zastępcy dyrektora o terminie posiedzenia komisji – ustalił WSA. Skoro zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niepowiadomienie kandydata lub członka komisji o terminie jej posiedzenia powoduje nieważność postępowania konkursowego, organizator konkursu powinien dysponować pisemnym dowodem doręczenia takiego powiadomienia. Nie eliminuje tego późniejsze oświadczenie pracownicy ZOZ o ustnym powiadomieniu skarżącego o terminie posiedzenia komisji. Dyrektor ZOZ nie zadbał o zapewnienie pełnej i weryfikowalnej dokumentacji postępowania konkursowego, a zarzut skarżącego jest uzasadniony.
Odmowa stwierdzenia nieważności postępowania konkursowego, mimo że istniały jej przesłanki, była bezpodstawna – ocenił sąd, uchylając decyzję dyrektora ZOZ o odmowie stwierdzenia nieważności postępowania konkursowego. Wniosek skarżącego będzie rozpatrywany ponownie.