Katastrofy lotnicze - konieczne zmiany procedury karnej i prawa lotniczego

Strona prokuratury. Mimo wielu tragedii wciąż brakuje przepisów

Aktualizacja: 11.11.2017 12:33 Publikacja: 11.11.2017 05:44

Śledztwa dotyczące wypadków lotniczych z udziałem niewielkich statków powietrznych zasadniczo prowad

Śledztwa dotyczące wypadków lotniczych z udziałem niewielkich statków powietrznych zasadniczo prowadzone są sprawnie

Foto: shutterstock

Prawdopodobieństwo śmierci w wypadku lotniczym wynosi 1:29 mln. Biorąc pod uwagę intensywny ruch lotniczy oraz częstotliwość wypadków lotniczych, można śmiało powiedzieć, że to najbezpieczniejsza forma przemieszczania się. Ów stan rzeczy nie jest jednak wynikiem przypadku.

W ostatnich latach położono nacisk na budowę samolotów zwiększającą szansę przeżycia przez pasażerów wypadku lotniczego. Służyć temu mają między innymi wzmacniane fotele mocniej osadzone w podłodze samolotu, wykonane tak aby nie mogły zmiażdżyć siedzących w nich pasażerów. Wyposażenie wnętrza samolotu wykonywane jest z materiałów ognioodpornych, a po wypadku otwarcie drzwi lub luków ewakuacyjnych nie powinno sprawić trudności przeciętnemu pasażerowi, co wydatnie przekłada się na uproszczenie i przyspieszenie ewakuacji.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok