Piotr Andrzejewski: Okiełznać rynek sztucznej inteligencji

Organy ochrony konkurencji sprawdzają zagrożenia wynikające m.in. z tego, że tylko największe firmy mają zasoby do rozwijania nowych narzędzi AI – mówi Piotr Andrzejewski, radca prawny z kancelarii SMM Legal w rozmowie z Szymonem Cydzikiem.

Publikacja: 20.03.2024 02:00

Piotr Andrzejewski: Okiełznać rynek sztucznej inteligencji

Foto: Adobe Stock

Jakie jest podejście europejskich odpowiedników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do narzędzi sztucznej inteligencji?

Rozwiązania technologiczne wykorzystujące sztuczną inteligencję są gorącym tematem w debacie publicznej. Działalność przedsiębiorców w tym obszarze jest bardzo zintensyfikowana. Mamy więc do czynienia z niezwykle dynamicznym, nowym obszarem życia gospodarczego. Organy ochrony konkurencji (organy) dostrzegają potencjalne znaczenie technologii wykorzystujących AI jako źródło przewagi konkurencyjnej oraz ryzyko ich relacji z konsumentami. Z tego powodu prowadzą badania rynków powiązanych z rozwojem i wykorzystywaniem sztucznej inteligencji. Sprawdzają przede wszystkim zasady działania rozwiązań technologicznych wykorzystujących AI, obszary działalności, jakie są związane z tworzeniem i stosowaniem takich rozwiązań, i bariery dostępu na poszczególnych szczeblach tej działalności. Organy analizują też przewagi, jakie pozwala uzyskać AI, a przez to, w jaki sposób oddziałuje na inne rynki i jakie szkody dla konkurencji mogą powstać.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Ta okropna radcowska cisza
Rzecz o prawie
Maciej Gutowski, Piotr Kardas: Neosędziowski węzeł gordyjski
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Wstyd mi
Rzecz o prawie
Robert Damski: Komorniku, radź sobie sam
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Zabójstwo drogowe gorsze od ludobójstwa?