Pokolenie Z budzi postrach wśród pracodawców

Pokolenie Z już teraz wyznacza nowe trendy na rynku pracy. Budzą postrach wśród wielu pracodawców i menedżerów, którzy nie wiedzą, jak sobie radzić z najmłodszą generacją pracowników. Nowe badanie wskazuje jednak, że warto liczyć na ich pragmatyzm i chęć rozwoju.

Publikacja: 15.04.2024 04:30

Pokolenie Z budzi postrach wśród pracodawców

Foto: Adobe Stock

Roszczeniowi, zbyt pewni siebie, a za mało zaangażowani w pracę i do tego przewrażliwieni – to niektóre z negatywnych stereotypów, które krążą na temat najmłodszego na rynku pracy pokolenia Z. Tak zwane zetki, określane też jako postmilenialsi albo pokolenie internetu, to młodzi ludzie urodzeni w latach 1997–2012, którzy mają od 12 do 27 lat.

Chociaż na razie nie stanowią znaczącej grupy pracowników (będą nią za kilka lat), to już teraz są postrachem części pracodawców i wielu menedżerów. Szczególnie tych z pokolenia X, czyli obecnych 40-latków, którzy wchodzili na rynek pracy w czasach wysokiego bezrobocia i mody na twardy styl zarządzania.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Rynek pracy
Co siódmy pracownik doświadczył cyberprzemocy
Rynek pracy
Zaangażowanie pracowników rośnie, co nie zawsze jest zasługą firm
Rynek pracy
HR Business Partner – rozwojowa i dobrze płatna nisza w HR
Rynek pracy
Firmy w Polsce wyprzedzają dyrektywę o równości płac
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Rynek pracy
Co ósmy pracujący Polak aktywnie szuka nowej pracy. Firmom grozi wzrost rotacji?