Słabnie rekrutacyjna gorączka w polskich firmach

Kwiecień zakończył się z największym od ponad roku miesięcznym spadkiem liczby ofert opublikowanych online, choć i tak było ich o 90 tys. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 09.05.2022 21:00

Słabnie rekrutacyjna gorączka w polskich firmach

Foto: Adobe Stock

389 tys. ofert pracy opublikowano w kwietniu tego roku na portalach rekrutacyjnych i w mediach społecznościowych w Polsce. To aż o 30 proc. (90 tys.) więcej niż rok wcześniej, lecz w porównaniu z rekordowym w historii marcem tego roku liczba ogłoszeń spadła o 12 proc. To największy od początku ub. r. spadek – wynika z danych Adecco Group i Job Market Insights, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Rynek pracy
W wielu branżach może być teraz trudniej o oferty pracy
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Rynek pracy
Pracodawcy walczą o powrót do biur. I na razie wygrywają
Rynek pracy
Trzy miliony bezrobotnych Niemców. Recesja nie odpuszcza
Rynek pracy
Powrót nawet tysięcy amerykańskich Polaków nie wpłynie na rynek pracy
Rynek pracy
Pracownicy chcą się szkolić w AI i liczą na pomoc pracodawcy