Firmy nie oszczędzają na dyrektorskich gwiazdach

Dyrektorzy ds. e -commerce dołączyli w czasie pandemii do grupy kluczowych, wysoko wynagradzanych menedżerów. W płacowej elicie jest też nowe w wielu firmach stanowisko dyrektora ds. rozwoju.

Aktualizacja: 31.05.2021 11:05 Publikacja: 30.05.2021 21:00

Firmy nie oszczędzają na dyrektorskich gwiazdach

Foto: Adobe Stock

O ile po kryzysie finansowym 2008 r. na szczyty płacowych rankingów wypłynęli dyrektorzy finansowi, to obecny kryzys pandemii podbił znaczenie i wynagrodzenia dyrektorów ds. cyfryzacji (Chief Digital Officers) i top menedżerów w branży e-commerce, w tym szefów platform internetowych – wynika z najnowszego raportu firmy Page Executive, specjalizującej się w rekrutacji pracowników na najwyższe stanowiska zarządzające.

Według niego branża e-commerce – przeżywająca w czasie pandemii prawdziwy boom – podwyższała płace dyrektorów praktycznie we wszystkich działach, a także wynagrodzenia prezesów. Po tych podwyżkach (nie licząc hojnych bonusów) e-commerce dorównuje przeciętnymi zarobkami prezesów dużym sieciom handlowym. Mediana to 70 tys. zł miesięcznie, ale maksymalne pensje, rzędu 150 tys. miesięcznie (plus roczna premia), są tam nawet wyższe niż w handlu detalicznym.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Rynek pracy
Boom na złote rączki. Terminy sięgają miesiąca
Rynek pracy
Pomimo szturmu na oferty pracy firmom wciąż trudno o talenty
Rynek pracy
Brakuje pracowników w Królewcu. Rosja sięga po Hindusów
Rynek pracy
Jakich pracowników potrzebują firmy w Polsce
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rynek pracy
Płace rosną, ale kosztem miejsc pracy