Według wstępnych szacunków Grupa Budimex w IV kwartale ub.r. wypracowała 172 mln zł zysku netto, o 40 proc. mniej niż rok wcześniej – taka zmiana to głównie efekt wysokiej bazy na która wpływ miały zdarzenia jednorazowe.
Budimex podał, że w całym 2024 r. skonsolidowane przychody wyniosły 9,1 mld zł, a zysk operacyjny 744 mln zł. To o odpowiednio 7 proc. i 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Podany zysk netto za IV kwartał implikuje, że w całym roku zarobek sięgnął około 620 mln zł, czyli 24 zł na akcję.
Czytaj więcej
Przed rynkiem duże infrastrukturalne zadania inwestycyjne. Trzeba je optymalnie rozplanować. Nie wpędzajmy się znów w kumulację – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabaga w Polsce.
Budimex z rekordowym portfelem zleceń
Budimex to największy w kraju generalny wykonawca, do grupy należy m.in. FB Serwis zajmujący się gospodarowaniem odpadami oraz utrzymaniem dróg i budynków. Mimo trudnego dla budownictwa roku Budimex zgromadził imponujący, rekordowy portfel o wartości 17,8 mld zł. Trzonem jest budownictwo infrastrukturalne: drogowe i kolejowe. Budimex nie uwzględnia w wartości portfela megakontraktu na budowę odcinka Rail Baltica na Łotwie: firma jest członkiem konsorcjum z 25-proc. udziałem, przypadają na nią około 4 mld zł, ale to wartość szacunkowa: konkretne roboty z konkretną wyceną są zlecane cząstkowo, po uzyskaniu pozwoleń na budowę. W 2025 r. wpływ Rail Baltica na przychody Budimeksu szacowany jest na 200-300 mln zł.
„Najwięksi zamawiający publiczni ogłosili pod koniec 2024 r. zaplanowane przetargi o wartości 23 mld zł, co dla spółki jest kolejną perspektywą rozwoju działalności. Plany wydatków na cały 2025 r. w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe to, zgodnie z deklaracjami, 33,5 mld zł” – podał Budimex.