Wódka bio hitem w sklepach

Sprzedaż certyfikowanych produktów eko rośnie trzy razy szybciej niż cały rynek. Największe udziały ekologiczne wersje mają w nabiale i produktach dla dzieci, ale również w alkoholach.

Aktualizacja: 05.03.2020 06:27 Publikacja: 04.03.2020 21:00

Wódka bio hitem w sklepach

Foto: Adobe Stock

Z niepublikowanego jeszcze raportu firmy Nielsen, który poznała tylko „Rzeczpospolita", wynika, że w 2019 r. sprzedaż produktów oznaczonych unijnym certyfikatem eko, czyli tzw. zielonego listka, wzrosła o 15,7 proc. (do 620 mln zł). Dane nie obejmują jednak produktów niepakowanych, jak owoce i warzywa czy pieczywo, więc faktyczny rozmiar rynku jest jeszcze większy. Nielsen nie liczy również sklepów specjalistycznych oraz internetowych, a to dla takich produktów ważny kanał zbytu.

Pozostało 90% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Przemysł spożywczy
Popyt na żywność będzie rósł
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje