Słodycze cierpią na kwarantannie

Sprzedaż typowo impulsowych drobiazgów spadła o kilkadziesiąt procent wobec ubiegłego roku. Lody z trudem zaczynają sezon.

Publikacja: 13.04.2020 21:00

Słodycze cierpią na kwarantannie

Foto: Adobe Stock

Epidemia koronawirusa zmieniła sposoby robienia zakupów w małych sklepach, na większe zakupy wrócili do nich klienci zniechęceni kolejkami do dyskontów. Wartość pojedynczego koszyka zakupów wzrosła w porównaniu z ub.r. o 48 proc., choć całkowita wartość sprzedaży tylko o 5,8 proc.

– Ostatnio klienci kupowali więcej artykułów naraz, ale rzadziej przychodzili do sklepów. Spadła liczba transakcji, poza artykułami kulinarnymi – mówi Elżbieta Szarejko, analityk z Centrum Monitorowania Rynku.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności