Reklama

Pringles nigdy już nie będą takie same. Tuba jest nie do przetworzenia

Kellogg Company zapowiada rewolucję. Chipsy Pringles muszą się zmienić.

Aktualizacja: 11.09.2020 14:46 Publikacja: 11.09.2020 14:14

Pringles nigdy już nie będą takie same. Tuba jest nie do przetworzenia

Foto: Bloomberg

ula

Charakterystyczna tuba, opakowanie chipsów Pringles została przeprojektowana, ponieważ okazało się, że jej recykling jest niemal niemożliwy. Dotychczasowe opakowanie zyskało miano "koszmaru recyklera" - pisze BBC.

Dotychczasowe opakowanie, na pierwszy rzut oka niepozorne i proste, to złożona konstrukcja z metalową podstawą, plastikową nasadką, metalową odrywaną pokrywką i tekturowym rękawem wyłożonym folią.

Brytyjskie Stowarzyszenie Recyklingu określiło go mianem "czarnego charakteru" w dziedzinie recyklingu - obok butelki Lucozade Sports.

Foto: Bloomberg

Kellogg Company zdecydowało więc o uproszczeniu konstrukcji opakowania i sprawieniu by tuba zawierająca chipsy była łatwiejsza do przetworzenia. Teraz tuba z około 90 proc. składa się z papieru. Reszta to wielowarstwowa folia, która uszczelnia wnętrze, aby chronić żywność przed tlenem i wilgocią, które mogłyby mieć niekorzystny wpływ smak Pringlesów.

Reklama
Reklama

Koncern wciąż pracuje nad odpowiednią przykrywką, która będzie albo z papieru albo recyklingowalnego plastiku. Chodzi o to by przy otwieraniu wydawał a charakterystyczny odgłos zanany wszystkim wielbicielom tych chipsów. I musi być szczelna, ponieważ wilgoć niszczy walory smakowe Pringles.

Prace nad nowymi projektami trwają już od 12 miesięcy.

Pringles mają 15-miesięczny okres przydatności do spożycia. Każdego dnia w Europie produkuje się trzy miliony tub tych chipsów.

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama