Woda Evita powraca na rynek

Spółka Fonti reaktywuje markę wody mineralnej z Biskupca. W planach ma także inne napoje.

Publikacja: 15.12.2014 12:06

Woda Evita powraca na rynek

Foto: materiały prasowe

Woda Evita pojawiła się w Polsce w połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Inspiracją dla tej popularnej wówczas marki była postać Evity Peron, żony prezydenta Argentyny Juana Perona. Zrobiło się o niej głośno za sprawą filmu „Evita" z Madonną w roli tytułowej.

Kłopoty finansowe poprzednich właścicieli (po spółce Evita rozlewnia należała do Sesa Polska) sprawiły, że kilka lat temu marka zniknęła ze sklepów.

W 2014 r. przejęła ją, wraz zakładem w Biskupcu, firma Fonti. Jej prezes Tomasz Księżopolski tłumaczy, że do zakupu skłoniły go liczne atuty wody, a także świetna i rozpoznawalna marka.

Nie licząc Evity do zakładu w Biskupcu należą też marki napojów stwarzające, jak wyjaśnia szef Fonti, możliwość zbudowania silnego portfolio, m.in. w kategorii cola, kwas chlebowy i napojów owocowych. Firma planuje wprowadzenie kilku marek napojów.

Reaktywowana Evita dostępna jest w trzech wersjach różniących się stopniem nasycenia dwutlenkiem węgla: woda niegazowana, woda gazowana, woda lekko gazowana. Evita pakowana jest w butelkach o pojemności 1,5 litra.

Źródło i ujęcia wody mineralnej Evita znajdują się w miejscowości Biskupiec, położonej w regionie warmińsko-mazurskim, który w globalnym plebiscycie internetowym 7 Nowych Cudów Natury znalazł się w gronie 14 najpiękniejszych miejsc na świecie – informuje właściciel marki.

W 2013 roku woda była jedyną kategorią napojów bezalkoholowych, która zyskała na popularności. Kupiliśmy jej za niemal 3,1 mld zł. To o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. W sumie na napoje przeznaczyliśmy wówczas 11,76 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Woda Evita pojawiła się w Polsce w połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Inspiracją dla tej popularnej wówczas marki była postać Evity Peron, żony prezydenta Argentyny Juana Perona. Zrobiło się o niej głośno za sprawą filmu „Evita" z Madonną w roli tytułowej.

Kłopoty finansowe poprzednich właścicieli (po spółce Evita rozlewnia należała do Sesa Polska) sprawiły, że kilka lat temu marka zniknęła ze sklepów.

Przemysł spożywczy
Ceny kawy w rok się niemal podwoiły, a będzie jeszcze gorzej
Przemysł spożywczy
Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club
Przemysł spożywczy
Owady w pieczywie mogą przestać być skandalem. Bruksela legalizuje larwy mącznika
Przemysł spożywczy
Jemy coraz więcej miodu, potrzebny import z Ukrainy. Dane Polskiej Izby Miodu
Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie