Kultowa amerykańska burgerownia Wendy’s chce wejść do Polski

Znana amerykańska sieć podpisała właśnie umowy na uruchomienie pierwszych lokali w Irlandii i Rumunii. Oficjalnie rozpoczęła też poszukiwania partnerów franczyzowych także w Polsce i Czechach. To mocna konkurencja dla McDonald'sa czy Burger Kinga.

Publikacja: 10.07.2024 13:40

Kultowa amerykańska burgerownia Wendy’s chce wejść do Polski

Foto: materiały prasowe

Wendy’s kontynuuje międzynarodową ekspansję i ogłasza plany wejścia na nowe rynki europejskie. Firma podpisała dwie umowy z franczyzobiorcami na utworzenie setek restauracji w Irlandii i Rumunii w ciągu najbliższych dziesięciu lat. To debiut marki Wendy’s w obu krajach, a pierwsze restauracje mają tam zostać otwarte w 2025 roku. Spółka aktywnie poszukuje też franczyzobiorców, planując rozszerzyć sieć restauracji na innych rynkach w Europie, m.in. w Polsce i Czechach.

Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym, znajomością lokalnego rynku oraz udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju.

Nowe kultowe burgery sieci Wendy’s

Wendy’s słynie głównie z hamburgerów, ale oferta lokali jest znacznie szersza. W ponad 30 krajach świata działa ponad 7,1 tys. placówek tej sieci, a marka konsekwentnie realizuje ambitne plany coraz szybszego wzrostu i ekspansji międzynarodowej.

Czytaj więcej

Porównali ceny lodów Magnum w Polsce i Niemczech. Szokująca różnica

W 2021 roku sieć Wendy’s ponownie weszła do Wielkiej Brytanii, tworząc bazę do przyszłej ekspansji w Europie. Spółka przewiduje, że do końca roku liczba restauracji w jej brytyjskiej sieci wzrośnie aż do 50, a w planach ma już też dalszą rozbudowę do 400 lokali. Wendy’s wspólnie z franczyzobiorcami cały czas zwiększa aktywność na rynku brytyjskim – także na północy kraju, gdzie latem otwiera restaurację w Liverpoolu. Aby móc rozwijać się w całej Europie, spółka zainwestowała też znaczne środki m.in. w sprawny łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz współpracę z najlepszymi agencjami marketingowymi i kreatywnymi. - Chcemy stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy's na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy's na całym kontynencie" - mówi E.J. Wunsch, prezes zarządu Wendy’s.

To kolejna amerykańska sieć jaka chce zaistnieć na naszym rynku. Liderem w Polsce jest McDonald's, ale obecny jest także Burger King czy choćby szwedzki Max Premium Burgers.

Cel Wendy’s to Europa

Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju marki do 2025 roku wynosi 70 proc. Wendy’s przewiduje wiele coraz szerzej zakrojonych działań, które mają przynieść szybką rozbudowę sieci i wyraźne postępy w realizacji długoterminowych planów. W 2023 roku Wendy’s po raz 13. z rzędu odnotowała globalny wzrost rocznej sprzedaży i coraz szybciej rozwija się na całym świecie dzięki trwałym relacjom ze współpracującymi z marką franczyzobiorcami i dostawcami.

Czytaj więcej

Świetlana przyszłość przed fast-foodami. Ale mają nową groźną konkurencję

- Nasza sieć dynamicznie się powiększa, a fani i klienci stale pytają, gdzie się otworzymy tym razem. Jesteśmy gotowi sprostać ich zapotrzebowaniu, otwierając restauracje Wendy’s w kolejnych lokalizacjach – mówi Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s na Europę.

Wendy’s kontynuuje międzynarodową ekspansję i ogłasza plany wejścia na nowe rynki europejskie. Firma podpisała dwie umowy z franczyzobiorcami na utworzenie setek restauracji w Irlandii i Rumunii w ciągu najbliższych dziesięciu lat. To debiut marki Wendy’s w obu krajach, a pierwsze restauracje mają tam zostać otwarte w 2025 roku. Spółka aktywnie poszukuje też franczyzobiorców, planując rozszerzyć sieć restauracji na innych rynkach w Europie, m.in. w Polsce i Czechach.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
GIS ostrzega: Popularne chipsy zanieczyszczone olejem termalnym
Przemysł spożywczy
Producent Krakusków kolaborował z nazistami. „Nie wiedzieliśmy, nie pytaliśmy”
Przemysł spożywczy
Włosi kupują polską markę. Oshee sprzedaje producenta popularnych wafli ryżowych
Przemysł spożywczy
„Małpki” pod lupą
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Przemysł spożywczy
Mars przejmuje chipsy Pringles. Mega umowa stworzy światowego giganta
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki