System głosowego przyjmowania zamówień wspierany przez AI testowany był przez McDonald’s w ponad 100 lokalizacjach. Choć o projekcie mówi się od 2019 r., to najwyraźniej nie udało się dopracować systemu na tyle, by wpadki nie były liczne i męczące (ale także zabawne dla obserwatora z zewnątrz).
Pożegnanie z AI od IBM po roku testów
- Po wnikliwej analizie McDonald’s podjął decyzję o zakończeniu naszej obecnej globalnej współpracy z IBM w zakresie AOT (automatycznego przyjmowania zamówień) po upływie tego roku – poinformował koncern w oświadczeniu.
Dodano również, że niezależnie od obecnego wycofania AOT, technologia ta będzie „częścią przyszłości” w sieci lokali McDonald’s.
Czytaj więcej
AI zabierze pracę, obniży pensje, każe szukać nowych celów w życiu i funkcjonować wedle praw pisanych przez algorytmy. Dystopijna wizja czy bliska rzeczywistość?
Technologia ta od samego początku budziła kontrowersje, chociaż początkowo obawy skupiały się raczej na tym, czy nie spowoduje zwolnień wśród pracowników. Okazało się jednak, że zastąpienie ludzi w gastronomii może nie być tak proste, jak mieli nadzieję zwolennicy tego systemu.