Polacy coraz chętniej kupują droższe wina

Segment premium najszybciej zyskuje na wartości, gdy chodzi o winiarskie zakupy Polaków. Rośnie kosztem produktów najtańszych.

Publikacja: 06.02.2024 03:00

Polacy coraz chętniej kupują droższe wina

Wino w kieliszku

Foto: Adobe Stock

W ujęciu wartościowym rynek wina w 2023 r. urósł o 7,3 proc., do niemal 4,6 mld zł – wynika z najnowszych danych firmy NielsenIQ, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W ujęciu ilościowym zakupy skurczyły się o 1,2 proc., ponieważ część konsumentów w efekcie rosnących kosztów życia ograniczyła wydatki na wiele kategorii produktów.

– Rok 2023 był zdecydowanie trudny dla alkoholi, każda z branż – piwowarska, spirytusowa, winiarska – odnotowała większe spadki sprzedaży aniżeli w 2022 r. Branży winiarskiej, w przeciwieństwie do pozostałych, udaje się jednak poprawić wynik wartościowy – mówi Anna Wagner z NielsenIQ.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA