Żywiec poprawił wyniki i w 2015 r. sprzedał o prawie 10 proc. więcej piwa niż rok wcześniej

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 10.02.2016 07:30

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Jej skonsolidowane przychody netto zwiększyły się o 1,3 proc., do ponad 3,1 mld zł. O 100, 6 proc., do 284 mln zł w górę poszedł jej zysk operacyjny. Zysk netto grupy wyniósł natomiast 298 mln zł, wobec 159 mln zł rok wcześniej.

- W 2015 roku konsekwentnie wdrażaliśmy strategię komercyjną nastawioną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych. W efekcie zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Przemysł spożywczy
Koniec kryzysu w gastronomii i rekordowe zwyżki. Gdzie najchętniej jadają Polacy?
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego