Nestlé zmniejszy liczbę oferowanych wariantów produktów na globalnych rynkach o jedną piątą – donosi Bloomberg. Jest to część ogłoszonego pod koniec 2022 roku programu efektywnościowego, który ma pomóc koncernowi poradzić sobie w trudnych warunkach gospodarczych.
Konsumenci, przyzwyczajeni dotychczas, że w sklepach mają dostęp do najróżniejszych wariacji, rozmiarów i smaków produktów, muszą przygotować się na ograniczony wybór na półkach. Nestlé jest bowiem kolejnym dużym koncernem, który postanowił w ostatnim czasie zredukować swoją ofertę. Podobne decyzje podjęły także Danone i Unilever.
Czytaj więcej
Producent słodyczy pod markami takimi jak KitKat czy Lion jest wzywany do tego, by realizował zobowiązanie sprzedaży zdrowszej żywności.
Szwajcarski gigant już od miesięcy podnosi ceny swoich produktów ku niezadowoleniu klientów. Dyrektor generalny Nestlé Mark Schneider przekonuje, że „to nie Nestlé jest przyczyną inflacji”, tylko rosnące koszty surowców, wywołane wojną Rosji w Ukrainie. Jak tłumaczy Schneider, cięcia wariantów produktów Nestlé mają przynieść oszczędności i uprościć procedury operacyjne koncernu.