W restauracjach coraz drożej, ale klienci nie rezygnują i zamawiają

Średnia cena zamówienia z restauracji z dostawą wzrosła o 17 proc., do 74,8 zł. Cały rynek rośnie, ale to transakcje składane internetowo są jego najdynamiczniejszą częścią.

Publikacja: 04.04.2023 03:00

W restauracjach coraz drożej, ale klienci nie rezygnują i zamawiają

Foto: Adobe Stock

Rynek gastronomiczny zamknął 2022 r. wartością 30,3 mld zł, w tym roku ma urosnąć o 12 proc., do niemal 34 mld zł – wynika z raportu firmy Stava, zajmującej się obsługą dostaw, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W 2022 r. wartość rynku urosła jednak o 17 proc., co pokazuje, że kryzys dosięga po raz kolejny branżę wyjątkowo mocno poszkodowaną przez pandemię.

Dostawy online to już ponad 4 mld zł i rosną szybciej niż cały rynek, prognoza mówi o niemal 14 proc. na 2023 r. Ogółem zamówienia w tym roku mają być już warte niemal 10 mld zł, choć w ubiegłym wartość rynku spadła minimalnie do 8,8 mld zł.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż