Starbucks uwierzył znów w Wielką Brytanię. Nie chce już sprzedawać biznesu

W ubiegłym roku kryzys uderzył w Starbucksa tak mocno, że znana sieć kawiarni rozważała sprzedanie swojego biznesu w Wielkiej Brytanii. Teraz firma zmieniła zdanie i zapowiedziała duże inwestycje na Wyspach.

Publikacja: 07.03.2023 14:55

Starbucks uwierzył znów w Wielką Brytanię. Nie chce już sprzedawać biznesu

Foto: Adobe Stock

ala

Ostatnie lata nie były łatwe dla największej na świecie sieci kawiarni. Starbucks został mocno poturbowany przez pandemię, a w Wielkiej Brytanii dodatkowo musiał mierzyć się z problemami w dostawach wywołanymi brexitem i rosnącą konkurencją. Jak donosiły w połowie 2022 roku zagraniczne media, firma miała tak złe wyniki na Wyspach, że rozważała nawet sprzedaż swojego brytyjskiego biznesu.

Jeśli faktycznie sieć kawiarni miała takie plany, teraz już poszły w niepamięć. Starbucks właśnie ogłosił, że zamierza w 2023 roku otworzyć 100 nowych lokali w Zjednoczonym Królestwie i zainwestować miliony funtów w rozwój istniejących. Firma na nowo uwierzyła w brytyjski rynek, gdy zanotowała imponujący skok sprzedaży w ostatnich miesiącach i to pomimo wysokiej inflacji.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności