Zysk BA InBev rośnie mimo mniejszej sprzedaży piwa

Największa na świecie grupa piwowarska, belgijsko-brazylijska AB InBev, osiągnęła w 2022 r. wzrost zysku większy od spodziewanego przy zmniejszonej sprzedaży piwa jej marek na świecie.

Publikacja: 02.03.2023 17:31

Zysk BA InBev rośnie mimo mniejszej sprzedaży piwa

Foto: Adobe Stock

Producent piwa najbardziej znanych marek Budweiser, Corona i Stella Artois z siedzibą w Louvain (Belgia) zwiększył zysk netto o 13 proc. do 6,4 mld dolarów (6,1 mld euro) dzięki sprzedaży 595 mln hektolitrów piwa. Jego sprzedaż zwiększyła się tylko o 2,3 proc. (w IV kwartale nawet zmalała o 0,6 proc.), rok wcześniej o 9,6 proc. Obroty zwiększyły się o 6,4 proc do 57,8 mld dolarów (54,3 mld euro), a w porównywalnych warunkach i przy stałych kursach walut nawet o 11,2 proc. Grupa zakończyła rok z rezerwą gotówki 8,5 mld dolarów (8 mld euro). Pozwoliło to zmniejszyć jej dług netto o 6,5 mld dolarów do 69,7 mld (65,5 mld euro). AB InBev podwyższyła z 0,50 do 0,75 euro dywidendę za 2022 r.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności
Przemysł spożywczy
Popyt na żywność będzie rósł
Przemysł spożywczy
Ceny żywności na świecie znów poszły w górę. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Przemysł spożywczy
Winiarze mają dość. Apelują o zmiany w ustawie sprzed 40 lat
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje