Zysk BA InBev rośnie mimo mniejszej sprzedaży piwa

Największa na świecie grupa piwowarska, belgijsko-brazylijska AB InBev, osiągnęła w 2022 r. wzrost zysku większy od spodziewanego przy zmniejszonej sprzedaży piwa jej marek na świecie.

Publikacja: 02.03.2023 17:31

Zysk BA InBev rośnie mimo mniejszej sprzedaży piwa

Foto: Adobe Stock

Producent piwa najbardziej znanych marek Budweiser, Corona i Stella Artois z siedzibą w Louvain (Belgia) zwiększył zysk netto o 13 proc. do 6,4 mld dolarów (6,1 mld euro) dzięki sprzedaży 595 mln hektolitrów piwa. Jego sprzedaż zwiększyła się tylko o 2,3 proc. (w IV kwartale nawet zmalała o 0,6 proc.), rok wcześniej o 9,6 proc. Obroty zwiększyły się o 6,4 proc do 57,8 mld dolarów (54,3 mld euro), a w porównywalnych warunkach i przy stałych kursach walut nawet o 11,2 proc. Grupa zakończyła rok z rezerwą gotówki 8,5 mld dolarów (8 mld euro). Pozwoliło to zmniejszyć jej dług netto o 6,5 mld dolarów do 69,7 mld (65,5 mld euro). AB InBev podwyższyła z 0,50 do 0,75 euro dywidendę za 2022 r.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż