Aktualizacja: 16.02.2025 15:45 Publikacja: 24.02.2023 12:23
Foto: Bloomberg
Skończyły się czasy tanich restauracji fast food. Inflacja dociera także do sieci McDonald's, która po raz kolejny w ostatnim czasie podniosła ceny. Już wcześniej coraz więcej klientów z powodu drożyzny rezygnowało z zestawów McDonald's i wybierało pojedyncze kanapki, by nie przepłacić. Teraz jednak i one zaczęły znacząco drożeć.
Po potężnym wzroście cen sezonowego Burgera Drwala, który kosztował w tym roku w wersji klasycznej aż 23,90 zł, w porównaniu z 17,40 zł rok wcześniej, przyszła pora na cheeseburgera. Cena popularnej kanapki z serem sięgnęła już 6,90 zł. Jak przypomina Business Insider Polska, jeszcze niedawno było to 6,50 zł, a 20 lat temu burger ten kosztował jedyne… 3,10 zł, a w promocji nawet mniej niż 2 zł.
Ben & Jerry's oskarżył swoją spółkę macierzystą, Unilever, o próbę cenzurowania treści dotyczących Donalda Trumpa. Koncern szykuje się do wydzielenia specjalnej firmy, która będzie zarządzać wszystkimi markami lodów należącymi do Unilevera.
W obliczu wysokich cen ryżu spowodowanych problemami z zaopatrzeniem rząd w Tokio poinformował, że w marcu zacznie uwalniać 210 tysięcy ton metrycznych tego podstawowego produktu ze swoich rezerw awaryjnych, mając nadzieję na poprawę sytuacji na japońskim rynku.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Nową butelkę brytyjskiej firmy Frugalpac pokazały w praktyce trzy firmy winiarskie na salonie Wine Paris (10-12 lutego). Jest atrakcyjna pod wieloma względami, zwłaszcza może zwiększyć eksport wina z Francji – sugeruje federacja eksporterów FEVS.
Coca-Cola może sprzedawać więcej napojów w opakowaniach plastikowych, jeśli w wyniku ceł na import aluminium nałożonych przez Donalda Trumpa podrożeją puszki aluminiowe. Taką informację przekazał inwestorom dyrektor generalny firmy James Quincey.
Sprzedaż i biznes w Chinach słabnie. Porsche uruchamia program oszczędnościowo-inwestycyjny i zapowiada redukcję zatrudnienia w zakładach w Zuffenhausen i Weissach.
Stellantis rozszerza prawa do marki Talbot i podsyca plotki o powstaniu konkurenta Dacii. To jedna z marek, do której koncern nabył prawa już w 2021 roku.
Honda, Nissan i Mitsubishi Motors oficjalnie poinformowały o zakończeniu rozmów o fuzji. Jak wynika ze wspólnego oświadczenia nie wykluczają jednak bliskiej współpracy w przyszłości.
W wartym kilkanaście miliardów złotych postępowaniu na razie najlepiej wypadają oferty z Niemiec, Szwecji i Włoch. Umowa zostanie podpisana w formule międzyrządowej, a decyzji można się spodziewać w trzecim kwartale.
Transfer Brytyjczyka z Mercedesa do Ferrari zaskoczył kibiców. To ruch, który wykracza daleko poza granice świata sportu.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Donald Trump zapowiedział cofnięcie wszystkich dopłat do budowy zakładów produkujących samochody elektryczne i baterie do nich. W projekty związane z elektromobilnością Ford zainwestował ok. 3 mld dolarów, tyle samo przeznaczył na zwiększenie produkcji elektryków General Motors. BMW wydało 1,7 mld dolarów na nowy zakład w Karolinie Północnej, a Hyundai zainwestował w nową fabrykę aż 5 mld dolarów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas