Jak wynika z badań agencji badawczej Insight Lab, przeprowadzonych na zlecenie Pyszne.pl, potrawy wegetariańskie stanowiły w 2022 r. 17 proc. zamówień w serwisie.
Wciąż jednak 75 proc. ankietowanych nie ma żadnych preferencji żywieniowych i z myślą o nich trwa międzynarodowa akcja „Veganuary”, w ramach której w styczniu restauracje czy sklepy promują dietę roślinną.
Wciąż zmiana nawyków żywieniowych i ograniczenie bądź wyeliminowanie mięsa to jedno z najczęstszych postanowień noworocznych Polaków. Podjęcie takiego wyzwania w 2023 r. zadeklarowało aż 43 proc. osób, z kolei 46 proc. przyznało, że choć raz próbowało zmienić swoje zwyczaje żywieniowe i spróbować wegetarianizmu bądź weganizmu.
Jak pokazuje badanie, łatwo jest podjąć takie wyzwanie, ale nieco trudniej wdrożyć je w życie. Pierwszy kryzys uderza najczęściej już po dwóch tygodniach od rezygnacji z mięsa, co dotyka 30 proc. osób. 27 proc. respondentów radzi sobie świetnie średnio do pierwszego miesiąca, a 17 proc. nabiera wątpliwości już po pierwszym tygodniu po odstawieniu mięsa. Co piąty ankietowany nie zgłaszał żadnych trudności w związku ze zmianą nawyków żywieniowych.
Czytaj więcej
W mediach społecznościowych tysiące ludzi wyraziło zaskoczenie skalą wzrostu cen, jakie w tym roku zaserwowała klientom popularna sieć Pizza Hut.