Choć dostępne są również w ofercie wielu innych punktów gastronomicznych czy sklepów jak IKEA lub Żabka, większości miłośników hot-dogów kojarzą się one właśnie z przerwą w podróży na stacji paliw.

To ulubiona ciepła przekąska Polaków w ofercie stacji paliw oraz najczęściej wybierany sposób szybkiego zaspokojenia głodu w drodze. Z badania dla sieci Circle K wynika, że z konsumentów mających do wyboru bogatą ofertę gastronomiczną w postaci zapiekanek, kanapek na ciepło, kebabów czy burgerów, 67 proc. najczęściej sięga po hot-dogi. 44 proc. Polaków najchętniej kupuje je na stacjach paliw. Wśród ulubionych są te w wersji ze zwykłą parówką i kabanosem w pszennej lub pełnoziarnistej bułce z sosem czosnkowym, który okazał się najpopularniejszym sosem do hot-dogów w Polsce. Zaraz po nim Polacy wybierają sos 1000 wysp oraz ketchup.

Czytaj więcej

Dania wegańskie mogą być w gastronomii obowiązkowe

Najczęstszym powodem, dla którego klienci wybierają akurat to danie, to przede wszystkim krótki czas oczekiwania, na co wskazało 44 proc., stosunkowo łatwa dostępność produktu z 34 proc. ocen oraz możliwość wygodnej formy spożywania przekąski w trakcie podróży, z czym zgodziło się 31 proc.

O ile gusta związane z hot-dogami są dość konserwatywne, to jednak rynek zmienia się w reakcji na nowe zwyczaje żywieniowe. W ofercie większości sprzedawców są już także wersje wegetariańskie czy wręcz wegańskie po bezglutenowe pieczywo.