Trunki, które traktowane były jako ciekawostka, podbijają sklepy w Polsce

Trunki bezalkoholowe szturmem podbijają polskie sklepy. Tylko na takie piwa Polacy wydają już ponad 1,2 mld zł rocznie, a to dopiero początek trendu. Nawet producenci mocnych alkoholi zaczynają wprowadzać bezprocentowe produkty.

Publikacja: 31.08.2022 22:28

Trunki, które traktowane były jako ciekawostka, podbijają sklepy w Polsce

Foto: Adobe Stock

Piwa bezalkoholowe długo traktowane były tylko jako ciekawostka i nisza, ale od kilku lat ich pozycja rynkowa zdecydowanie rośnie. Teraz jest to już nawet jedyna kategoria piw ze wciąż rosnącą sprzedażą, co potwierdzają dane NielsenIQ dla „Rzeczpospolitej”.

– W ostatnich latach największa kategoria alkoholowa w Polsce, czyli piwo, odnotowuje ilościowe spadki sprzedaży, podczas gdy piwo bezalkoholowe jest tym segmentem rynku „złotego trunku”, który w ostatnich 12 miesiącach od czerwca 2021 r. do maja 2022 r. odnotował 3-proc. wzrost sprzedaży pod względem ilościowym – mówi Anna Anasik, analityk NielsenIQ. – W ostatnim roku wartość kategorii piw bezalkoholowych przekroczyła 1,2 mld zł, co oznacza 11-proc. wzrost wartości sprzedaży rok do roku – dodaje.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności