Największa sieć handlowa w USA sprzedaje coraz więcej roślinnego mięsa

Beyond Meat sprzedaje coraz więcej swoich produktów w największej sieci handlu detalicznego w USA - Walmart.

Aktualizacja: 09.03.2021 20:22 Publikacja: 09.03.2021 19:40

Największa sieć handlowa w USA sprzedaje coraz więcej roślinnego mięsa

Foto: Bloomberg

ula

Do oferty w ponad 400 sklepach Walmart trafia całkiem nowe produkty, m.in. Beyond Sausage Hot Italian, roślinne kiełbaski. W sieci można już kupić hamburgery Beyond oraz śniadaniowe kiełbaski w kształcie niewielkich kotlecików.

Śniadaniowe kiełbaski trafiły do sklepów Walmart latem zeszłego roku, ale tylko jako oferta czasowa. Od niedawna można je kupować cały czas i są w stałej ofercie.

Beyond Meat, producent roślinnych alternatyw dla mięsa, które mają wyglądać, smakować i wyglądać jak zwierzęce produkty, szybko zwiększa produkcję i sprzedaż, ponieważ podaż na wegańskie zamienniki jest coraz większa. W czasie pandemii wielu Amerykanów przerzuciło się na roślinne mięso.

Walmart zaczął sprzedawać pierwsze produkty Beyond Meat już w 2015 roku, a jesienią zeszłego roku były dostępne już w ponad 800 sklepów w Stanach Zjednoczonych. Teraz można je kupić w 2400 sklepach Walmartu w całych Stanach. Według danych Beyond Meat ich produkty są dostępne w około 28 sklepach w USA. Przychody netto firmy w USA wzrosły w 2020 roku o 104 procent.

Poza ekspansją w sieciach handlowych i sprzedażą gotowych produktów jak kiełbaski czy hamburgery a także mielonego mięsa roślinnego Beyond Burger podpisał kilka umów z dużymi koncernami spożywczymi.

W styczniu firma poinformowała o umowie z PepsiCo na stworzenie i wypuszczenie do sprzedaży przekąsek oraz napojów, których składnikiem głównym mają być roślinne proteiny. W lutym natomiast poinformowano o podpisaniu umowy o współpracy z McDonald's i Yum Brands, właściciela KFC, Taco Bell i Pizza Hut. Beyond ma opracować dla tych sieci dania z roślinnym mięsem. Dla McDonald's kotlety do burgerów, dla KFC zamiennik kurczaka a dla Pizza Hut ostrą kiełbaskę włoską jako składnik do pizzy. Firma współpracuje także z sieciami Peet's Coffee i Dunkin' tworząc roślinne zamienniki śniadaniowych kiełbasek do kanapek.

Przemysł spożywczy
Producent popularnych lodów oskarża Unilever: Chcą nas uciszyć
Przemysł spożywczy
Japoński rząd uwalnia rezerwy ryżu. Ceny rosną dramatycznie, ryż znika ze sklepów
Przemysł spożywczy
Polska wódka zajmuje miejsce rosyjskiej
Przemysł spożywczy
Świetlana przyszłość kartonowej butelki. Może zwiększyć eksport wina z Francji
Przemysł spożywczy
Jeszcze więcej plastiku. Taka może być odpowiedź Coca-Coli na cła