Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje. W 2021 wydali prawie miliard

W grudniu sprzedaż szampanów i win musujących rośnie kilkakrotnie. Ale nie są to już trunki sezonowe, w skali roku sprzedaż rośnie dwucyfrowo i wartość rynku zbliża się do już 1 mld zł.

Publikacja: 29.12.2021 21:00

Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje. W 2021 wydali prawie miliard

Foto: Shutterstock

Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje – to już nie tylko tanie wina pod rosyjsko brzmiącymi nazwami, ale także włoskie prosecco, hiszpańska cava czy francuski szampan. Sprzedaż tego rodzaju win w tym roku rośnie o niemal 20 proc. – wynika z danych Nielsena. Jak podaje tylko „Rzeczpospolitej" firma badawcza Euromonitor International, Polacy wydadzą w 2021 r. na takie alkohole w sklepach oraz gastronomii już 851 mln zł.

Polacy wzorem innych nacji chętnie sięgają po nie także w miesiącach letnich, np. dodając do koktajli. W efekcie sprzedaż prosecco rośnie ponad 30 proc., ale szampana – nawet ponad 40 proc., mimo że to wydatek od 100 zł w górę za butelkę.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Amerykańskie koncerny proszą Trumpa o zwolnienie z ceł. Ostrzegają przed podwyżkami
Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń