Szampan czy szampanskoje? Rosja wygrywa na razie spór

Organizacja francuskich producentów szampana postanowiła wznowić eksport do Rosji i dostosować się do rosyjskiego prawa wymagającego informacji na tylnej etykietce, że jest to „wino musujące”.

Publikacja: 12.09.2021 10:20

Szampan czy szampanskoje? Rosja wygrywa na razie spór

Foto: Adobe Stock

Le Comité Interprofessionnel du vin de Champagne (CIVC) postanowił zaprzestać od 15 września bojkotu rosyjskiego rynku, 15. na świecie o obrotach 35 mln dolarów w 2020 r., bo chce „zaspokajać konsumentów w Rosji i nie szkodzić sprzedaży” — powiedział wiceprzewodniczący CIVC, Jean-Marie Barilliere. — Postanowiliśmy zainwestować w dyplomację. Daleko jeszcze do końca tej walki, może długo potrwać — dodał w rozmowie telefonicznej.

Francuzi zmienili zdanie, choć Rosja nie nadała żadnego sygnału, że zamierza zmienić przyjętą w lipcu ustawę przyznającą wyłączne prawo do używania określenia „szampanskoje” rosyjskim winom musującym. Zgodnie z tym przepisem francuscy producenci mogą informować na głównej etykiecie alfabetem łacińskim, że jest to szampan, ale na mniejszej z tyłu butelki muszą dodawać cyrylicą, że jest to „wino musujące” — informuje Bloomberg.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności