Szampan czy szampanskoje? Rosja wygrywa na razie spór

Organizacja francuskich producentów szampana postanowiła wznowić eksport do Rosji i dostosować się do rosyjskiego prawa wymagającego informacji na tylnej etykietce, że jest to „wino musujące”.

Publikacja: 12.09.2021 10:20

Szampan czy szampanskoje? Rosja wygrywa na razie spór

Foto: Adobe Stock

Le Comité Interprofessionnel du vin de Champagne (CIVC) postanowił zaprzestać od 15 września bojkotu rosyjskiego rynku, 15. na świecie o obrotach 35 mln dolarów w 2020 r., bo chce „zaspokajać konsumentów w Rosji i nie szkodzić sprzedaży” — powiedział wiceprzewodniczący CIVC, Jean-Marie Barilliere. — Postanowiliśmy zainwestować w dyplomację. Daleko jeszcze do końca tej walki, może długo potrwać — dodał w rozmowie telefonicznej.

Francuzi zmienili zdanie, choć Rosja nie nadała żadnego sygnału, że zamierza zmienić przyjętą w lipcu ustawę przyznającą wyłączne prawo do używania określenia „szampanskoje” rosyjskim winom musującym. Zgodnie z tym przepisem francuscy producenci mogą informować na głównej etykiecie alfabetem łacińskim, że jest to szampan, ale na mniejszej z tyłu butelki muszą dodawać cyrylicą, że jest to „wino musujące” — informuje Bloomberg.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Przemysł spożywczy
Piwo z Polski i innych krajów Unii Europejskiej wlewa się do Rosji