Amerykańscy raperzy pokochali koniak

Muzyka rap popularna wśród czarnoskórych Amerykanów przyczyniła się do wzrostu popytu na ten trunek z Francji zapewniając w kampanii 2017-18 rekordowy eksport czwarty kolejny rok.

Aktualizacja: 15.08.2018 12:36 Publikacja: 15.08.2018 11:22

Amerykańscy raperzy pokochali koniak

Foto: AdobeStock

Od 1 sierpnia 2017 do 31 lipca 2018 amerykański import koniaku zwiększył się o 9,9 proc. do 86,5 mln butelek na 206 mln wysłanych w tym czasie na cały świat.

- To zjawisko kulturowe. Kiedy społeczności muzyków spodoba się jakiś produkt, to z cała pewnością bardzo to pomaga. W latach 30. takim bodźcem był jazz, a dziś to rap wyrobił reputację koniakowi wśród młodych ludzi i o ciemnym kolorze skory, którzy stali się dużymi konsumentami — wyjaśnia przewodniczący rady nadzorczej firmy Courvoisier i branżowej organizacji producentów koniaku, Patrice Pinet.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego