Dzień pizzy: sięga po nią 96 proc. Polaków

Pizzę jada aż 96 proc. Polaków. Ciągle rządzą pizzerie, ale w przyszłości możemy częściej sięgać po nią - w sklepach. Polska firma przygotowała indeks pizzy – Jelenia Góra pobiła w nim Warszawę.

Publikacja: 09.02.2019 05:49

Dzień pizzy: sięga po nią 96 proc. Polaków

Foto: Fotolia

Z okazji dnia pizzy – mamy garść statystyk. Praktycznie każdy Polak (96 proc.) je to najpopularniejsze włoskie danie, z czego ponad dwie trzecie osób (70 proc.) sięga po nią – w domu, nie na mieście – wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Pollster. Jednak jedzenie w domu nie oznacza jeszcze samodzielnych przygotowań, na takie poświęcenie gotowy jest jedynie co piąty konsument, co dziesiąty – wybiera pizzę ze sklepu, póki co króluje pizza z dowozem do domu. W Polsce kupiliśmy w sklepach w 2017 r. 31,5 tys. ton pizzy, sprzedaż w ciągu ostatnich kilku lat rosła w tempie 6 proc. rocznie. To mało, ale patrząc z optymistycznego punktu widzenia, pokazuje spory potencjał rynku. Dla porównania, wg danych firmy Mintel, w Niemczech konsumenci kupili aż 253 tys. ton pizzy, w Hiszpanii 128 tys. ton, we Włoszech – 79 tys. ton. W sklepach wybieramy głównie pizzę mrożoną, to blisko 80 proc. oferty. - Najbardziej popularne są pizze pod marką własną sieci - mają ponad 40 proc. udziału w rynku – komentuje Marta Skrzypczyk, dyrektor Biura Analiz Makroekonomicznych Sektora Agro w Banku BGŻ BNP Paribas.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Przemysł spożywczy
Ceny kawy w rok się niemal podwoiły, a będzie jeszcze gorzej
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Przemysł spożywczy
Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club
Przemysł spożywczy
Owady w pieczywie mogą przestać być skandalem. Bruksela legalizuje larwy mącznika
Przemysł spożywczy
Jemy coraz więcej miodu, potrzebny import z Ukrainy. Dane Polskiej Izby Miodu
Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie