Producenci wódki chcą, żeby piwo było droższe

Dzięki zrównaniu stawek akcyzy na różne alkohole państwo może zyskać 12 mld zł – mówi Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Aktualizacja: 26.06.2019 13:42 Publikacja: 26.06.2019 13:08

Producenci wódki chcą, żeby piwo było droższe

Foto: Adobe Stock

Na sprzedaży wódki i napojów spirytusowych Polska zarabia, w ubiegłym roku budżet zyskał dzięki akcyzie ze sprzedaży wódki - 7,5 mld zł, a ze sprzedaży piwa - 3,5 mld zł. Ta nierównowaga boli producentów wódek, tym bardziej, że sprzedaż piwa była w ubiegłym roku warta 16,65 mld zł, a wódki – „jedynie" 11,46 mld zł. Sprzedano też znacznie więcej litrów piwa niż wódki.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego