Kolejne inwestycje w Cereal Partners Poland Toruń-Pacific

W ciągu ostatnich 20 lat spółka Cereal Partners Poland Toruń-Pacific przeznaczyła na rozwój niemal 700 mln zł. W tym roku planuje kolejne wydatki.

Publikacja: 13.01.2015 13:52

Wojciech B. Sobieszak, prezes firmy Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, lidera polskiego rynku pła

Wojciech B. Sobieszak, prezes firmy Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, lidera polskiego rynku płatków zbożowych.

Foto: spółka

- Każdego roku nasza firma inwestuje w rozwój kategorii zbożowych wyrobów śniadaniowych, a także unowocześnia i rozbudowuje linie produkcyjne – mówi „Rzeczpospolitej" Wojciech B. Sobieszak, prezes firmy Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, lidera polskiego rynku płatków zbożowych.

W 2015 roku spółka zaplanowała inwestycje związane głównie z modernizacją linii, w tym w urządzenia energooszczędne i bezpieczeństwo produktów. Planuje przeznaczyć na nie ponad 18 mln złotych.

- W 2014 roku dzięki nakładom inwestycyjnym w linię do produkcji tradycyjnych płatków kukurydzianych Nestle Corn Flakes mogliśmy zaoferować konsumentom nasz sztandarowy produkt jako wyrób bezglutenowy – wyjaśnia szef Cereal Partners Poland Toruń-Pacific. Modernizacja linii Corn Flakes to element większego projektu inwestycyjnego związanego z rozwijaniem produktów bezglutenowych. Łączne nakłady na ten cel wyniosły ok. 13 mln złotych.

- Pozwoliły one, wraz ze zmianami w organizacji produkcji, na uzyskanie pełnego bezpieczeństwa w zakresie produkcji bezglutenowej. Zostało to potwierdzone przyznaniem naszemu produktowi międzynarodowego certyfikatu – wyjaśnia Wojciech B. Sobieszak. W ciągu 20 lat - odkąd udziałowcami toruńskiej są koncerny Nestle oraz General Mills – zainwestowała ona w rozwój technologii (w tym modernizację i rozbudowę fabryki płatków śniadaniowych w Toruniu oraz sfinansowanie budowy fabryki zbożowych batoników w Lubiczu pod Toruniem) w sumie niemal 700 mln złotych.

W 201 3roku przychody ze sprzedaży netto Cereal Partners Poland Toruń-Pacific wyniosły 642 mln zł. Firma szacuje, że przychody za 2014 rok mogły być nieco wyższe.

Spółka eksportuje do niemal 50 państw. Poza Polskę trafia 65 proc. jej produkcji w ujęciu ilościowym, a to przekłada się na 57 proc. przychodów z jej sprzedaży. Największymi odbiorcami Cereal Partners Poland Toruń-Pacific są Rumunia, Ukraina, Turcja oraz kraje Zatoki Perskiej.

Według danych firmy badawczej Nielsen od lipca 2013 roku do sierpnia 2014 roku udziały rynkowe Cereal Partners Poland Toruń-Pacific w polskim rynku płatków zbożowych - w ujęciu wartościowym -wynosiły 49 proc. Ilościowo było to 37 proc.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego