Pozew FoodCare przeciw MWS, spółę grupy Maspex Wadowice został wniesiony do Sądu Okręgowego w Warszawie, Wydział XVI Gospodarczy. Sprawa dotyczy ochrony utworu, czyli znaku graficznego - oraz sloganu „Power is back!", które wykorzystywane są przez MWS na napojach energetycznych Tiger.
FoodCare tłumaczy, że ? jako uprawniony do sloganu i dysponent majątkowych praw autorskich do znaku graficznego „Power is back!" ? dochodzi przed sądem ochrony swoich praw do tego utworu i hasła. Firma domaga się także ochrony przed czynami nieuczciwej konkurencji. FoodCare żąda też zaprzestania wprowadzania na rynek napojów marki Tiger z oznaczeniem „Power is back!" oraz usunięcia z rynku wszystkich puszek, na których widoczny jest wspomniany utwór oraz slogan. Firma wnioskuje o publikację w prasie oświadczenia z przeprosinami, a także zasądzenie odszkodowania i wydanie uzyskanych korzyści majątkowych ? kwoty będą doprecyzowane w trakcie postępowania sądowego. Szacunki spółki wskazują, że może to być nawet kilkadziesiąt milionów złotych.
? Slogan i znak graficzny „Power is back!" zostały opracowane wiele lat temu dla spółki FoodCare, kiedy jeszcze produkowaliśmy napoje energetyczne Tiger Utwór ten i slogan należą do spółki i nigdy nie przekazywaliśmy praw do nich innym podmiotom, a tym bardziej naszym konkurentom. Fakt, że zarządzający firmą dystrybuującą Tigera m.in. prezes Krzysztof Pawiński zdecydowali się na korzystanie z tego hasła i oznaczenia, należy w naszej ocenie traktować, jako kradzież własności intelektualnej, a tym samym pozbawienie nas istotnych korzyści majątkowych. Będziemy walczyć o zasady i dochodzić swoich praw przed niezawisłymi sądami ? mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.
Slogan oraz znak graficzny „Power is back!" zostały opracowane dla firmy FoodCare w 2006 r. W latach 2006 – 2010 oznaczenie to oraz hasło było wykorzystywane na napojach energetycznych Tiger, produkowanych wówczas przez firmę FoodCare. Jednak od 2010 r. napoje tej marki produkowane są i sprzedawane przez spółki z grupy Maspex Wadowice m.in. MWS. „Od tego czasu firma MWS wielokrotnie wykorzystywała utwór oraz slogan „Power is back!". Czyny te, zdaniem FoodCare, naruszały prawa firmy ? FoodCare jest bowiem dysponentem majątkowych praw autorskich do utworu „Power is back!" oraz przez wiele lat, jako pierwszy używał sloganu „Power is back!". Ponadto, FoodCare zarzuca stronie pozwanej popełnienie czynów nieuczciwej konkurencji ? MWS nie miała bowiem podstaw do wykorzystywania utworu i sloganu, który został po raz pierwszy użyty w obrocie przez firmę FoodCare" – informuje FoodCare w komunikacie prasowym.
Maspex zaznacza, że pozew FoodCre jest całkowicie nieuzasadniony.