Badania są obowiązkowe, ich częstotoliwość zależy od wieku pojazdu. Z początku wystarcza jedno na trzy lata, potem trzeba je już robić co roku. Marcin Barankiewicz, prezes Zarządu Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, twierdzi, że jeżeli rządzący nie podejmą żadnych działań, to może się to skończyć zamykaniem stacji, bo przestaną być opłacalne.
W 2020 r. zostało zamkniętych 126 stacji kontroli pojazdów, a w 2021 r. – 52.
Sprawą zajęli się posłowie w interpelacji.
Czytaj więcej
Cena za sprawdzenie stanu technicznego pojazdów powinna wreszcie wzrosnąć. Jeśli ma być profesjonalnie, to musi kosztować – twierdzą przedsiębiorcy.
Stacje kontroli pojazdów są w coraz trudniejszej sytuacji. Nie pomagają apele środowiska adresowane do ministra infrastruktury o podjęcie zmian legislacyjnych mających zwaloryzować opłaty za badania techniczne pojazdów, opłat niezmienianych od prawie dwóch dekad.