Jak samorządy mogą dbać o bezpieczeństwo na pasach

Lepsze oznakowanie, progi zwalniające, wyższe mandaty i dodatkowe patrole – tak samorządy chcą walczyć o życie pieszych.

Aktualizacja: 28.10.2019 06:14 Publikacja: 27.10.2019 19:48

Jak samorządy mogą dbać o bezpieczeństwo na pasach

Foto: AdobeStock

Czas jest nieprzypadkowy. W piątek prawicowy polityk Artur Zawisza (nie ma prawa jazdy, bo stracił je przez alkohol) rano potrącił rowerzystkę, a już wieczorem znów przyłapano go za kółkiem. Tydzień temu na Bielanach doszło do tragicznego w skutkach wypadku. Zginął pieszy, który ratował rodzinę przed piratem drogowym.

Stąd pomysły stolicy: nowe progi zwalniające, kompaktowe ronda zamiast skrzyżowań, dodatkowe (opłacane przez samorząd) patrole drogówki. Warszawa nie jest jednak wyjątkiem. W Krakowie trwa audyt kilku tysięcy przejść dla pieszych. Stają tam dodatkowe znaki, trwają akcje policyjne na drogach i edukacyjne w szkołach i sieci, nastawione na bezpieczeństwo pieszych. Podobne inicjatywy działają we Wrocławiu i Gdańsku.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Sądy i trybunały
Odbieranie spraw przez kolegium sądu narusza niezawisłość sędziowską. TSUE o „neosędziach”
Nieruchomości
Ważny obowiązek dla właścicieli budynków. Czas na zgłoszenie do końca marca
Prawo w Polsce
Ta grupa seniorów nie musi płacić abonamentu RTV. Wiele osób o tym nie wie
Nieruchomości
Drzewo może rzucać cień na nieruchomość sąsiada? Ważne orzeczenie SN
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Praca, Emerytury i renty
Dodatkowe pieniądze po 60. roku życia. Kto ma prawo do emerytury kapitałowej?