PharmaNET, czyli właściciele aptek zrzeszeni w konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan napisali do premiera list z prośbą o to by zniósł zakaz reklamy aptek. Farmaceuci wyrażają jednocześnie chęć uczestnictwa w programie Karta Dużych Rodzin, którą obecnie dla rodzin wielodzietnych przygotowuje rząd. Właściciele tej karty, zgodnie z planami, będą mogli korzystać ze zniżek np. do kin, teatrów czy na przejazdy komunikacją miejską i PKP.
Właściciele aptek podkreślają, że ich placówki tez są w stanie zaproponować m.in. zniżki na leki dla rodzin wielodzietnych. Musieliby jednak mieć możliwość realizacji programów lojalnościowych, w których pacjenci zbierają punkty w danej sieci aptek i dzięki nim taniej mogą później kupować leki.
I tu jest pies pogrzebany. Apteki nie mogą obecnie prowadzić programów lojalnościowych bo jest to reklama. A ta zgodnie z art. 94 a prawa farmaceutycznego jest od początku 2014 r. niedopuszczalna.
Aptekarzy poparła Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
„ Zakaz reklamy aptek i skrajnie restrykcyjna interpretacja tego przepisu powodują, że jakiekolwiek działanie farmaceuty na rzecz pacjenta, jest traktowane jako złamanie obowiązującej ustawy. Nielegalne okazało się nawet prowadzenie ubezpieczeń lekowych oraz programów propacjenckich, rabatowych czy naukowych"- uważają pracodawcy.