Reklama produktu leczniczego nie może polegać na oferowaniu lub obiecywaniu jakichkolwiek korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian za nabycie produktu leczniczego lub dostarczanie dowodów, że doszło do jego nabycia. Tak stanowi art. 53 ust. 2 ustawy Prawo farmaceutyczne.
W ocenie GIF zachodziło podejrzenie naruszenia tego przepisu: w dwóch aptekach na Śląsku stwierdzono, że pacjentom, którzy kupili 60 tabletek Diosminex oferowano gratis produkt Diosminex żel. Opakowania żelu były opatrzone naklejką „nie do sprzedaży, próbka bezpłatna" . W drugiej aptece produkt został dostarczony przez hurtownię. Kierownik apteki twierdził, że dodawanie żelu do tabletek miało na celu uzupełnieniem kuracji. Natomiast producent leku, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM, stwierdził, że działania reklamowe były wyłączną inicjatywą aptek.