Niezależnie od płci przedstawiciele kadry menedżerskiej są zgodni – trzy czwarte z nich ocenia, że chcąc wesprzeć kobiety w odnoszeniu sukcesów w pracy i w biznesie, trzeba przede wszystkim zwalczyć szkodliwe stereotypy. To one najczęściej utrudniają awans pań na wyższe stanowiska – wynika z raportu firmy rekrutacyjnej Bigram i oraz ośrodka ThinkTank zatytułowanego „Rosnąca siła kobiet – kobiety na rynku pracy".
Raport podsumowuje wyniki badania 204-osobowej grupy menedżerek i menedżerów (panie miały tam trzykrotną przewagę) zrealizowanego pod koniec 2021 r., przez firmę CubeResearch. Zdecydowana większość badanych (łącznie 72 proc., a wśród menedżerek – 79 proc.) na czele listy czynników utrudniających kariery kobiet wskazała właśnie stereotypy, a konkretnie społeczne przyzwyczajenie, że to mężczyźni pełnią wysokie stanowiska.