Podcast „Pałac Prezydencki”: Jak zostać kandydatem bez pieniędzy i struktur?

- Próg wejścia do wyborów prezydenckich obniżył się - mówił w kolejnym odcinku podcastu „Pałac Prezydencki” Mateusz Sabat, szef firmy Big Data 4 Leaders. Rozmowa dotyczyła też cyfrowych trendów w kampanii w Polsce i w USA.

Publikacja: 14.10.2024 11:00

Mateusz Sabat, szef Big Data 4 Leaders

Mateusz Sabat, szef Big Data 4 Leaders

Foto: podcasty.rp.pl

Czego trzeba, by zacząć kampanią prezydencką? Jak wygląda przygotowania potencjalnego kandydata, który nie ma za sobą dużych struktur partyjnych? Jakie trendy w cyfrowych kampaniach wyborczych można obserwować w USA i które z nich będą ważne w 2025 w Polsce? W drugim odcinku podcastu „Pałac Prezydencki” na te i inne pytania odpowiadał Mateusz Sabat, szef firmy Big Data 4 Leaders, który w 2020 roku współpracował ze sztabem Szymona Hołowni.

Czytaj więcej

Najnowszy sondaż prezydencki w USA. Czy Donald Trump dogoni Kamalę Harris?

- W polskich warunkach kampania prezydencka to dobra okazja do wejścia do polityki. To najprostsza kampania. Nie jest rozproszona na kilkadziesiąt, kilkaset okręgów. To kampania z jedną osobą. Odbywa się oczywiście w „terenie”, w internecie, w mediach tradycyjnych. Ale z jedną osobą łatwiej jest pracować, niż z całym ruchem. Nasze czasy sprzyjają też temu, by do tej kampanii wchodzić – mówił Sabat.  

Współczesne kampanie wyborcze, również kampania prezydencka, toczą się przede wszystkim w internecie, na różnych płaszczyznach mediów społecznościowych. Również jeśli chodzi o kryzysy i nowe wydarzenia. – To wyzwanie dla sztabów, trzeba bardzo szybko przygotowywać trafne odpowiedzi – mówił Sabat.

Czytaj więcej

Estera Flieger: Karol Nawrocki, jako kandydat PiS w wyborach prezydenckich, nie daje zwycięstwa KO

W rozmowie poruszano też wątki treści generowanych przez AI w kampaniach. – Rozwój tych narzędzi, opartych o AI sprawia, że łatwo generować treści do internetu nawet bez szerokiego zaplecza. Ten próg wejścia w kampanię został obniżony dzięki technologii – mówił Sabat.

Czego trzeba, by zacząć kampanią prezydencką? Jak wygląda przygotowania potencjalnego kandydata, który nie ma za sobą dużych struktur partyjnych? Jakie trendy w cyfrowych kampaniach wyborczych można obserwować w USA i które z nich będą ważne w 2025 w Polsce? W drugim odcinku podcastu „Pałac Prezydencki” na te i inne pytania odpowiadał Mateusz Sabat, szef firmy Big Data 4 Leaders, który w 2020 roku współpracował ze sztabem Szymona Hołowni.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Polityka
Agnieszka Pomaska: Wprowadzanie wysokich standardów nie jest łatwe
Polityka
Wyjdą czy nie wyjdą? Stanie w rozkroku uwiera partię Razem
Polityka
Zbigniew Ziobro nie stawił się przed komisją śledczą ds. Pegasusa
Polityka
Zbigniew Ziobro zwraca się do Tuska. "Przez Ciebie musiałem publicznie ujawnić śmiertelną chorobę"