Sześć typów kampanii, których budżety opiewają na kwoty od 10 tys. do pół miliona złotych, realizowanych w takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube czy TikTok – tak wyglądają szczegóły zamówienia, którego wykonawcy szuka Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Dotyczy „przeprowadzania w internecie, w szczególności w mediach społecznościowych, kampanii informacyjnych, realizowanych przez KPRM”, a jego budżet to 984 tys. zł.
To niejedyny podobny przetarg. Jednocześnie KPRM szuka wykonawcy zakupu powierzchni na billboardach oraz w prasie drukowanej. Wszędzie budżety są te same. Łącznie to niemal 3 mln zł.
Centrum Informacyjne Rządu przekonuje, że tego typu kampanie nie są niczym nadzwyczajnym. „Działania prowadzone przez KPRM mają na celu informowanie o pracy rządu i realizowanych przez niego programach. Dotychczas działania tego typu dotyczyły m.in. nowych zasad podatkowych, zasad korzystania z wakacji kredytowych, instrukcji korzystania z tarcz rządowych itp.” – informuje.
Czytaj więcej
Władza chce przed wyborami informować o swoich sukcesach, choć nie zdecydowała jeszcze o których.
Problem w tym, że wykonawcy wszystkich trzech przetargów mają realizować je do grudnia, co zbiega się z zaplanowanymi na jesień wyborami parlamentarnymi. W dodatku umowy skonstruowane są tak, by dać Kancelarii Premiera dużą możliwość reagowania na bieżące potrzeby.