Christopher Wylie: Dlaczego zdemaskowałem Cambridge Analytica

Prywatność to narzędzie, które wykorzystujemy każdego dnia, by budować swoją osobowość. Jesteś inną osobą, kiedy rozmawiasz z kolegami z pracy, a inną, kiedy rozmawiasz z rodziną. Jak możemy rozwijać się jako ludzie w środowisku, które decyduje za nas, kim jesteśmy i kim będziemy? Do tego właśnie prowadzą stosowane w sieci algorytmy – mówi Michałowi Szułdrzyńskiemu Christopher Wylie, były dyrektor ds. badań w firmie Cambridge Analytica, który ujawnił jej nadużycia.

Publikacja: 16.10.2020 10:00

Christopher Wylie: Dlaczego zdemaskowałem Cambridge Analytica

Foto: materiały prasowe

Plus Minus: Na czym w skrócie polegała afera z Cambridge Analytica (CA)?

Myślę, że był to pierwszy na świecie przykład powszechnego użycia propagandy opartej na algorytmie. Pierwszy raz w historii informacje psychologiczne o internautach i ich aktywności w sieci posłużyły do wpływania na światowe potęgi. W tym przypadku na amerykańskie wybory prezydenckie z 2016 r.

Pozostało jeszcze 99% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Plus Minus
„Czechowicz. 20 i 2”: Syn praczki i syfilityka
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Plus Minus
„ale”: Wschodnia aura
Plus Minus
„Inwazja uzdrawiaczy ciał”: W poszukiwaniu zdrowia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Plus Minus
„Arcane”: Animowana apokalipsa
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku