Teresa Siudem: Przedsiębiorca z przywilejem jak konsument

Od nowego roku osoby fizyczne prowadzące biznes będą mogły – podobnie jak teraz konsumenci – m.in. w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej z inną firmą na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podawania przyczyny tego odstąpienia.

Aktualizacja: 12.12.2020 13:31 Publikacja: 12.12.2020 00:01

Teresa Siudem: Przedsiębiorca z przywilejem jak konsument

Foto: Adobe Stock

Pod warunkiem jednak, że umowa nie będzie dotyczyła przedmiotu ich działalności. I nie chodzi tu tylko o faktycznie prowadzoną działalność, ale o kody PKD, wpisywane często „na wszelki wypadek" do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG). Jeśli umowa będzie miała związek z działalnością objętą PKD, przedsiębiorca zostanie uznany za profesjonalistę i ochrona konsumencka nie będzie mu przysługiwać.

Przed nowym rokiem warto więc uaktualnić wpisy w CEIDG i obowiązkowo przygotować się do tych zmian. Bo klientem jednoosobowego przedsiębiorcy może okazać się także firma, która po nowym roku będzie korzystała z ochrony konsumenckiej. W kontaktach takim klientem trzeba będzie dopełnić dodatkowych obowiązków. Jak przygotować się do zmian - podpowiadamy w dzisiejszym tygodniku Biznes w czasie pandemii.

Czytaj także: Ochrona konsumencka także dla firm

Zapraszam do lektury.

Co jeszcze w dodatku "Biznes w czasie pandemii"

Jak uzyskać decyzję odraczającą termin płatności podatku?

Pod warunkiem jednak, że umowa nie będzie dotyczyła przedmiotu ich działalności. I nie chodzi tu tylko o faktycznie prowadzoną działalność, ale o kody PKD, wpisywane często „na wszelki wypadek" do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG). Jeśli umowa będzie miała związek z działalnością objętą PKD, przedsiębiorca zostanie uznany za profesjonalistę i ochrona konsumencka nie będzie mu przysługiwać.

Przed nowym rokiem warto więc uaktualnić wpisy w CEIDG i obowiązkowo przygotować się do tych zmian. Bo klientem jednoosobowego przedsiębiorcy może okazać się także firma, która po nowym roku będzie korzystała z ochrony konsumenckiej. W kontaktach takim klientem trzeba będzie dopełnić dodatkowych obowiązków. Jak przygotować się do zmian - podpowiadamy w dzisiejszym tygodniku Biznes w czasie pandemii.

Opinie Prawne
Mariusz Ulman: Co zrobić z neosędziami, czyli jednak muchomorki, słoneczka i żabki
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Sezon partnerstwa fiskusa z podatnikiem to sezon wyborczy
Opinie Prawne
Pietryga: Tusk nie zatrzyma globalizacji, ale Chińczyków i Turków zatrzymać może
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Sztab Rafała Trzaskowskiego wszedł na minę
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Tę opinię rzecznika TSUE Adam Bodnar musi uważnie przeczytać