Teresa Siudem: Przedsiębiorca z przywilejem jak konsument

Od nowego roku osoby fizyczne prowadzące biznes będą mogły – podobnie jak teraz konsumenci – m.in. w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej z inną firmą na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podawania przyczyny tego odstąpienia.

Aktualizacja: 12.12.2020 13:31 Publikacja: 12.12.2020 00:01

Teresa Siudem: Przedsiębiorca z przywilejem jak konsument

Foto: Adobe Stock

Pod warunkiem jednak, że umowa nie będzie dotyczyła przedmiotu ich działalności. I nie chodzi tu tylko o faktycznie prowadzoną działalność, ale o kody PKD, wpisywane często „na wszelki wypadek" do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG). Jeśli umowa będzie miała związek z działalnością objętą PKD, przedsiębiorca zostanie uznany za profesjonalistę i ochrona konsumencka nie będzie mu przysługiwać.

Przed nowym rokiem warto więc uaktualnić wpisy w CEIDG i obowiązkowo przygotować się do tych zmian. Bo klientem jednoosobowego przedsiębiorcy może okazać się także firma, która po nowym roku będzie korzystała z ochrony konsumenckiej. W kontaktach takim klientem trzeba będzie dopełnić dodatkowych obowiązków. Jak przygotować się do zmian - podpowiadamy w dzisiejszym tygodniku Biznes w czasie pandemii.

Czytaj także: Ochrona konsumencka także dla firm

Zapraszam do lektury.

Co jeszcze w dodatku "Biznes w czasie pandemii"

Jak uzyskać decyzję odraczającą termin płatności podatku?

Pod warunkiem jednak, że umowa nie będzie dotyczyła przedmiotu ich działalności. I nie chodzi tu tylko o faktycznie prowadzoną działalność, ale o kody PKD, wpisywane często „na wszelki wypadek" do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG). Jeśli umowa będzie miała związek z działalnością objętą PKD, przedsiębiorca zostanie uznany za profesjonalistę i ochrona konsumencka nie będzie mu przysługiwać.

Przed nowym rokiem warto więc uaktualnić wpisy w CEIDG i obowiązkowo przygotować się do tych zmian. Bo klientem jednoosobowego przedsiębiorcy może okazać się także firma, która po nowym roku będzie korzystała z ochrony konsumenckiej. W kontaktach takim klientem trzeba będzie dopełnić dodatkowych obowiązków. Jak przygotować się do zmian - podpowiadamy w dzisiejszym tygodniku Biznes w czasie pandemii.

Opinie Prawne
Tomasz Siemiątkowski: Szkodliwa nadregulacja w sprawie cyberbezpieczeństwa
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Czy wolne w Wigilię ma sens? Biznes wcale nie musi na tym stracić
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Awantura o składki. Dlaczego Janusz zapłaci, a Johanes już nie?
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Trzy wnioski po rządowych zmianach składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Rząd wypuszcza więźniów. Czy to rozsądne?