Aneta Wiewiórowska-Domagalska: Wojenny wymiar prawa konsumenckiego

Standardy funkcjonowania rynku konsumenckiego w Polsce wciąż nie spełniają tych wynikających z norm unijnych, ale stanowi to tylko jedną stronę medalu, bo sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana.

Publikacja: 16.03.2022 18:38

Aneta Wiewiórowska-Domagalska: Wojenny wymiar prawa konsumenckiego

Foto: Adobe Stock

Brutalna wojna rozpętana przez Rosję w Ukrainie, wojna, która zanosi się na długo, w jednej chwili całkowicie zmieniła nasz świat. Do dyskusji dotyczącej stosowania prawa unijnego wprowadziła nowy kontekst – kontekst bezpieczeństwa Polski. Wymusza to zmianę tonu prowadzonej debaty prawnej przez jasne pokazanie znaczenia i skutków związanych z polityką rządu w obszarze prawa konsumenckiego. Sygnalizuję trzy aspekty obecnej sytuacji: wpływ niestabilności rynków finansowych na sytuację konsumentów, możliwości rozwiązania problemów dotyczących systemowego naruszenia prawa konsumenckiego w Polsce oraz nieadekwatnie słabą pozycję polityczną Polski jako członka UE, wynikającą z systemowego naruszania przez nią prawa UE oraz braku wpływu na unijny proces legislacyjny.

Pozostało 93% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Prawne
Maciej Gawroński: Nie mnóżmy strażników sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Opinie Prawne
Zabójstwo drogowe. Legislacyjny bubel roku w wykonaniu PiS
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: W sprawie Jolanty Brzeskiej państwo poniosło porażkę na całej linii
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Spóźniona o kilka lat ustawa frankowa dziś może jedynie zaszkodzić
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Weryfikacja sędziów nawet 24 godziny na dobę może nie pomóc
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni