Aktualizacja: 31.05.2021 11:40 Publikacja: 31.05.2021 17:45
Foto: Fotorzepa / Adam Burakowski
Przedmiot działalności gospodarczej bywa konfliktogenny, tak też zdarzyło się w Kielcach. Zawiodły przepisy – a może i ludzie - choć wydawałoby się , że ustawa o transporcie zbiorowym dość obszernie i w miarę możliwości precyzyjnie reguluje tę sferę przedsiębiorczości. Nic więc nie zapowiadało, że dość banalny problem podzielił przewoźników i samorządowców. Dworzec według radnych miał być początkiem autobusowej linii komunikacyjnej. Natomiast transportowcy nie chcieli zaakceptować uchwały radnych, którzy ustalili, że początkiem i końcem trasy jest dworzec. Spór trafił w końcu do sądu administracyjnego, choć wydaje się, że nie powinien. Dlaczego? Z prostego powodu. Tak banalne różnice zdań powinny być niwelowane po krótkich negocjacjach. Kompromis był w zasięgu ręki i należało po niego sięgnąć. W końcu dla samorządowców i mieszkańców dworzec to ważny punkt w miejskiej infrastrukturze, czyli autobusy powinny do niego docierać. Natomiast przewoźników można było spróbować przekonać do dworcowych przystanków skromną dotacją do ich usług. Zawsze lepiej się dogadać, niż szukać „trudnej" sprawiedliwości.
Śmiertelne postrzelenie policjanta przez młodego i niedoświadczonego kolegę na warszawskiej Pradze pokazuje w najbardziej drastyczny sposób groźną chorobę, na którą cierpi polska policja.
W kwestii cyberbezpieczeństwa jesteśmy świadkami próby legitymizacji kontrowersyjnych instytucji prawnych rzekomymi wymogami unijnymi. To przykład tzw. goldplatingu – mówi prof. Tomasz Siemiątkowski, adwokat.
Na wprowadzenie wolnej Wigilii w tym roku jest już za późno. Posłowie zbyt długo zwlekali z inicjatywą, a forsowanie jej na ostatnią chwilę może przynieść więcej szkód niż korzyści. Ale nie oznacza to jednak, że o wolnej Wigilii nie należy rozmawiać, szczególnie że lata 90. już dawno szczęśliwie za nami, a dziś liczy się tzw. work-life balance.
Jak taki Janusz założy spółkę Kawa Latte sp. z o.o., w której będzie jedynym wspólnikiem, to zapłaci składkę zdrowotną. A jak jakiś Johanes ma w Berlinie spółkę Latte-Kaffee GmbH i ona założy spółkę w Warszawie, to nie zapłaci składki zdrowotnej. Dlaczego z tego powodu żadnego wzmożenia wśród naukowców i działaczy nie ma?
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Najwyższy czas podyskutować szerzej o zasadach oskładkowania zarobków. Problem w tym, że dialogu nie ma.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas