Reklama

Reklamy leków będą przejrzystsze dla konsumentów

Nowy komunikat w sprawie leków trudniej będzie zignorować.

Publikacja: 26.01.2023 03:00

Reklamy leków będą przejrzystsze dla konsumentów

Foto: Adobe Stock

Reklamy produktów leczniczych będą musiały zawierać trzy różne wersje ostrzeżenia dotyczącego ich stosowania. Będą krótsze i sformułowane prostszym niż dotychczas językiem.

Tak wynika z rozporządzenia ministra zdrowia, które właśnie wchodzi w życie. Nowy komunikat trudniej będzie zignorować. Dotychczasowy spowszechniał. Do tego jest długi i aby nie płacić za czas antenowy, w reklamach wypowiada się go tak szybko, że czasem trudno go zrozumieć.

Komunikat będzie brzmiał: „To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą”. Pozostałe wersje będą przypominać pacjentom, że leki należy stosować zgodnie z ulotką i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Powinni także zwrócić uwagę na przeciwwskazania. Każda nowa wersja reklamy danego produktu leczniczego będzie musiała zawierać inne ostrzeżenie niż poprzednia.

Przewidziano jednak okres przejściowy. Reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed wejściem w życie rozporządzenia i która nie spełnia nowych wymogów może być rozpowszechniana nie dłużej niż przez 12 miesięcy.

Podstawa prawna: rozporządzenie ministra zdrowia z 7 lipca 2022 r. (DzU z 2022 r., poz. 1554)

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Suplement to nie lek - nowe przepisy zmienią reklamy tych produktów
Materiał Promocyjny
Wielka diagnoza polskiego POZ. Badanie Centrum Medycznego CMP wskazuje luki między świadomością a potrzebami pacjentów
Ochrona zdrowia
Oddolna prywatyzacja i zamykanie szpitali to realny scenariusz na kolejne lata
Ochrona zdrowia
Miliardy złotych luki w budżecie NFZ. Demografia wykończy system?
Ochrona zdrowia
Prezydent staje po stronie pracowników ochrony zdrowia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Ochrona zdrowia
Premier ociepla wizerunek w temacie ochrony zdrowia. Prezydent odpuszcza weto
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama