Reklama implantów podobna jak leków. Jest projekt ustawy

Pacjent nie będzie wiedział, jaki rozrusznik serca czy zastawkę wszczepia mu lekarz. Posłowie chcą, by reklamy wyrobów medycznych były kierowane tylko do profesjonalistów.

Publikacja: 28.03.2022 07:52

Reklama implantów podobna jak leków. Jest projekt ustawy

Foto: Adobe Stock

Projekt ustawy o wyrobach medycznych nie tylko dostosowuje polskie regulacje do  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2017/745, ale wprowadza wręcz rewolucję na tym rynku. Od 1 stycznia 2023 r. zmienią się zasady reklamowania wyrobów medycznych. Reklama będzie kierowana wyłącznie do profesjonalistów, czyli np. lekarzy.

Definicja wyrobu medycznego jest bardzo szeroka. Obejmuje lizaki na gardło dla dzieci, prezerwatywy czy tomografy komputerowe. Wyrobem medycznym jest tak proteza zębowa, nogi czy aortalna, jak i wózek inwalidzki.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ochrona zdrowia
Epidemia otyłości w Polsce. Jak leczyć tę cywilizacyjną chorobę?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Ochrona zdrowia
Mniej powikłań, dłuższe życie i oszczędności
Ochrona zdrowia
Po ataku hakerów na szpital straty idą w miliony
Ochrona zdrowia
Jeszcze w marcu do koszyka darmowych badań dołączą dwa kolejne. „To przełom”
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Ochrona zdrowia
Dyrektor szpitala zaatakowanego przez hakerów: „To był tylko ostatni akord”
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście