Kontrolowana przez rodzinę Jarodzkich spółka ogłosiła przegląd opcji strategicznych. - Celem jest pozyskanie partnera strategicznego dającego wsparcie w dalszym rozwoju naszej działalności - mówi cytowana w komunikacie Dorota Jarodzka-Śródka, prezes Archicomu. – Firma jest w bardzo dobrej kondycji. Dysponujemy szerokim portfelem oferty mieszkaniowej, zabezpieczonej atrakcyjnym bankiem gruntów. Bieżący rok rozpoczęliśmy obiecującymi wynikami sprzedaży, sprzyja nam również sytuacja makroekonomiczna przekładająca się na ceny i popyt na rynku nieruchomości – dodaje.
W 2019 r. Archicom sprzedał 1,46 tys. mieszkań, najwięcej w historii i o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku celuje w podpisanie 1,5-1,7 tys. umów. Bank ziemi pozwala na budowę 7,35 tys. mieszkań. - Jeszcze cztery lata temu nasza sprzedaż nie przekraczała 1 tys. lokali rocznie. Mamy ambicje rozwoju oferty ogólnopolskiej, a niedawna sukcesem zakończona sprzedaż biurowca City One jest dobrą prognozą, jeśli chodzi o rozwój na rynku nieruchomości biurowych - mówi Jarodzka-Śródka.
W lutym spółka pozyskała 90 mln zł z emisji obligacji.